צבעים לקירות

שיפוצים ועבודות גמר – בנה ביתך

תמיד חלמתם לבנות את הבית שלכם בעצמכם, אבל ברגע האמת גיליתם שזה מסובך יותר והפקדתם את העבודה בידי קבלן.

אז אמנם את העבודה הפקדתם בידי קבלן, אבל אם בחרתם לבנות את הבית במסגרת בנה ביתך תהיה לכם השפעה רבה יותר על הפרויקט ועל התוצר הסופי.

שיפוצים ועבודות גמר- בעצמכם

כולנו חולמים על דירה משלנו, אבל יש כאלה שחולמים גם לבנות אותה בעצמם. אז אמנם לבנות דירה לגמרי לבד עלולה להיות משימה מעט מסובכת, אבל קיימים שיפוצים ועבודות גמר רבות שתוכלו לעשות בעצמכם. גם אם לא תעשו את העבודה ממש בעצמכם, בניית בית במסגרת בנה ביתך תאפשר לכם לעצב את הבית כרצונכם ולבחור את הקבלן והפועלים שיבצעו את העבודה.

סולם וצבע
רגע לפני הבלאגן

בניית בית במסגרת בנה ביתך

בנה ביתך היא מדיניות ממשלתית הנהוגה בישראל במסגרתה מוקצות קרקעות לבניית בתים על פי תכנית פרטית של המשתכן. בצורה הזו יכול אדם פרטי לעצב את ביתו כרצונו ולבחור מי יבצע את העבודה.

משפצים את הבית

כבר הרבה זמן שאתם מתכנים שיפוץ בבית. לא משהו רציני, אבל בהחלט משהו שידרוש זמן לתכנון וביצוע העבודה. לא משנה אם מדובר בשיפוץ שירותים, שבירת קיר, או צביעה של בית- תוכלו לבצע את השיפוץ בעצמכם.

שיפוץ בית הוא דוגמה טובה לבנייה הדומה ל"בנה ביתך", כיוון שבחירת הפרויקט כולה נתונה בידך. אתם בעלי הבית שכבר עומד על תילו, אתם בוחרים אילו שיפוצים לערוך ומי יבצע את השיפוצים בפועל. אם מדובר בשיפוץ פשוט יחסית תוכלו לעשות זאת בעצמכם, ואם בשיפוץ מסובך תוכלו להיעזר בקבלן.

חיסכון בכסף?

שיפוץ באופן עצמאי לא בהכרח יחסוך לכם כסף, וזה משתנה בהתאם לסוג השיפוץ ורמת ההבנה שלכם בתחום. עבודה עם קבלן שיפוצים עשויה להיות נוחה ובטוחה יותר ותחסוך מכם את האחריות על המצב. אם אתם אנשי עשה זאת בעצמך קלאסיים- אזי פעולת השיפוץ עשויה להתאים לכם, אבל אם אתם חוששים מסיבוכים מיותרים כנראה שעדיף לכם לפנות לקבלן.

מהן עבודות גמר?

לכל שיפוץ מתלוות גם עבודות גמר, אלה למעשה השלבים האחרונים של הפרויקט. אחרי השלמת עבודות הגמר ניתן לחזור לשגרה בבית משופץ ונעים יותר. עבודות גמר יהיו פשוטות יותר לעשייה עצמאית, כיון שהן כוללות מלאכות מסובכות פחות.

אם מדובר בעבודות פשוטות כמו שפכטל וצביעה תוכלו לבצען בקלות בעצמכם, אך אם מדובר בחיפוי, ריצוף, אינסטלציה ואחרות תהיו זקוקים לאדם המתמחה בתחום. רגע לפני שאתם מזמינים קבלן לביצוע העבודות חשוב שתבינו שלא כל קבלן שיפוצים הוא גם קבלן עבודות גמר. יש קבלנים שלאחר סיום השיפוצים יארזו את החפצים וימשיכו לדרכם בעוד אתם נשארים עם פרויקט לא גמור.

חשוב לברר עם הקבלן מהן העבודות שהוא עושה ולסגור מראש האם הוא מבצע גם את עבודות הגמר. דוגמה לעבודה שזקוקה לגימור של בעל מקצוע אחר היא שיפוץ חדר שירותים. בבתים ישנים רבים קיימים חדר שירותים וחדר רחצה צמודים אך לא מחוברים ושיפוץ מקובל כולל חיבור של שניהם. קבלן השיפוצים למעשה ישבור את הקיר ביניהם ויעצב את המרחב מחדש. אבל את השלב האחרון של התקנת האסלות והברזים לא יעשה קבלן השיפוצים אלא קבלן עבודות המתמחה בהתקנתם של אלה.

מטבח
לצפות בתוצאות הפרוייקט לפני התחלתו

הדמיות אדריכליות למען השקט הנפשי שלכם

לאחר כל תכנון השיפוץ ורגע לפני שמפחשים את הקבלן המתאים לעבודות שלכם תשאירו תקציב להדמיות אדריכליות.
הדמיות אדריכליות ימחישו לכם בתמונות תלת מימד איך תראה העבודה בסיום התהליך. כיום בקפורייקטים גדולים בעלי תקציבי ענק הדמיות ממוחשבות הן חלק בלתי נפרד מהעסקה.
ניתן להבין כמו בכל חידוש טכנולוגי שמלמעלה הכל יורד למטה – לאחר שראו את ההצלחה בהדמיות אדריכליות אצל הכרישים הגדולים השימוש מגיע לאט לאט גם לפרוייקטים הקטנים יותר.

בחירת קבלן

אם בחרתם לעשות שיפוצים ועבודות גמר הרי שהאחריות עליכם, אבל אם בחרתם לעשות זאת בעזרת קבלן חשוב שתבחרו חברה מקצועית ואמינה שתדע לעשות את העבודה באופן הטוב ביותר. קיימות חברות רבות המתמחות בתחום וכדאי להסתמך על המלצות מחברים ובני משפחה כדי למצוא את החברה הטובה ביותר.

Leave a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *