מיגוז אוויר לבית

בדקנו: אלו פתרונות מיזוג אוויר שכדאי להכיר

הקיץ החם שתוקף אותנו מכל הכיוונים לא מאפשר לנו לחשוב על דבר מלבד פתרונות מיזוג אוויר.

קשה לדמיין בית ללא אמצעי מיזוג אוויר ראוי לשמו. בכל מקום יש מזגן, שפועל במלוא עוזו כדי לאפשר לנו לחיות על אף הקיץ. ישנם פתרונות מיזוג אוויר שונים, ואנחנו רוצים לספר לכם על כמה מהבולטים שבהם.

 

מזגן מיני מרכזי

מזגן מיני מרכזי הוא מזגן גדול הכולל תעלות שמחברות בין פתחי האוורור לבין גוף הקירור. גוף הקירור מצוי בחדר צדדי או בתקרת הבית, ותעלות האוורור והפתחים נמצאים בחלל מיוחד שמצוי בין התקרה לבין התקרה התחתונה במסתירה את תעלות הקירור.

מזגן מיני מרכזי מתאים בעיקר לחללים גדולים כמו אולמות ומשרדים. גם בדירות מגורים מתקינים מזגנים מיני מרכזיים, אך זה לא תמיד מומלץ, שכן מזגן מיני מרכזי יפעל בכל החדרים, גם אם אתם לא נמצאים שם (מזגן שפותר את הבעיה הזו הוא אינוורטר, אך עליו נדבר בסעיף הבא).

היתרונות של מזגן מיני מרכזי הם פעולה שקטה יחסית, ויכולת לקרר את כלל חלקי הבית. אל היעדר היכולת לווסת את הטמפרטורה בחדרים השונים מצטרפת גם עלות התקנה גבוהה יחסית, מה שעושה את המזגן המיני מרכזי לפחות מומלץ לדירות מגורים.

מיזוג אוויר
בחירה של מזגן מתאים יעניק שנים של נוחות

מזגן אינוורטר

בשנים האחרונות הושק מזגן מיני מרכזי מסוג אינוורטר. המזגן הזה מגמיש את אופן השימוש, ומאפשר קביעת טמפרטורה שונה בחלקים שונים בבית, מה שמאפשר חיסכון משמעותי בחשמל. בנוסף, מזגני אינוורטר מתמודדים גם עם ייבוש האוויר שיוצר המזגן, ומייצרים אווירה נעימה יותר בחדר.

מזגנים מיני מרכזיים נמכרים על ידי כלל החברות, ואחת החברות הבולטות היא דיקין, חברת מיזוג האוויר היפנית שנחשבת לחברת המיזוג הגדולה בעולם. דיקין עוסקת בייצור ופיתוח של פתרונות מיזוג אוויר מתקדמים ומשווקת בישראל מגוון מזגנים מיני מרכזיים, רובם גם בטכנולוגיית אינוורטר מתקדמת.

 

מזגן עילי

מזגן עילי הוא מזגן הכולל גוף קירור התלוי על הקיר, ומדחס חיצוני שנמצא מחוץ לבית. גוף הקירור יהיה תלוי בגובה של שני מטרים לפחות, ויקרר כלפי מטה. לעומת מזגן מיני מרכזי שמתאים בעיקר לאולמות ולחללים גדולים, מזגן עילי הוא מזגן שמתאים לחדרים בינוניים וקטנים.

למזגן עילי מספר יתרונות על פני מזגנים אחרים. ראשית, הוא תלוי בגובה, ולא תופס מקום בחדר (לעומת מזגן רצפתי שנמצא בגובה נמוך). בנוסף, הוא לא מקרר ישירות את יושבי החדר, אלא מוציא אוויר מן הגובה לכיוון מטה. כמו כן, בניגוד למזגן מיני מרכזי, שפועל בכל החדרים כל הזמן, כאשר נתקין מזגן עילי בבית – נתקין כמה מזגנים – אחד בכל חדר. כך נוכל להדליק מזגן רק בחדרים שאנחנו נמצאים בהם, ולחסוך בחשמל.

מזגנים עיליים הם בין המזגנים הנמכרים ביותר בישראל כיום, וחברות רבות מוכרות מזגנים מן הסוג הזה. בין החברות הבולטות ניתן למנות את דיקין, אלקטרה, טורנדו ותדירן. לדיקין מזגנים עיליים חכמים, המעוצבים בצורה חדשנית ואופנתית. במקום לנסות להסתיר את המזגן ולהסוות אותו בין פריטי האומנות בחדר, המזגן של דיקין מהווה יצירת אמנות בפני עצמו. המזגנים החכמים של דיקין יודעים לזהות היכן נמצאים האנשים בחדר, ולכוון אליהם את זרימת האוויר. כאשר החדר ריק, המזגן מנמיך את עוצמת הקירור ואפילו נכבה מעצמו.

המזגנים העיליים של דיקין לא רק מקררים, אלא גם מסייעים לשפר את איכות האוויר בחדר. הם כוללים מסנן ריחות וחלקיקים, וכך מסלק חומרים כימיים ואורגניים כמו חיידקים ווירוסים, וכן מונע ריחות רעים.

גם תדירן משווקת מגוון מזגנים עיליים, ובאתר החברה תוכלו למצוא מגוון מזגנים בדרגות עצמה שונות. כדאי לשים לב לדירוג האנרגטי של המזגן, לתפוקת הקירור והחימום שלו, וגם למשך האחריות שמספקת החברה.

מזגן עילי
מזגן עילי סטנדרטי

מזגן רצפתי

מזגן רצפתי הוא מעין מזגן עילי הפוך. בניגוד למזגן עילי, גוף הקירור מותקן קרוב יותר לרצפה, והוא מוציא את האוויר לכיוון מעלה. מזגן כזה מבזבז מקום בחלל, ומתקשה לקרר את החלק העליון של החדר, כיוון שהאוויר הקר נוטה לרדת למטה. מכל הסיבות האלה, ומסיבות נוספות, מזגנים רצפתיים הרבה פחות נמכרים כיום, ונדיר יותר לראות אותם.

יחד עם זאת, ישנם מקומות שמזגנים רצפתיים הם הפתרון הטוב ביותר, לכן החברות השונות עדיין מספקות מזגנים כאלה. כך לדוגמה, חברת תדירן מספקת מזגנים רצפתיים שונים, אשר לרובם דירוג אנרגטי גבוה יחסית.

 

איזה פתרון מיזוג מתאים לכם?

יש המון פתרונות מיזוג אוויר, בעיקר אם אתם פתוחים לקבל הצעות מכלל החברות. השאלה איזה פתרון מתאים לכם עשויה להתברר כשאלה מעט מורכבת אם לא תיעזרו בגורם מקצועי שיסייע לכם לבחור את מה שמתאים לכם.

גורם מקצועי יבין את החלל אותו אתם רוצים למזג, יכיל את הרצונות שלכם, יקלוט מה התקציב שאתם מוכנים להשקיע, ויסייע לכם למצוא את פתרון מיזוג האוויר האידיאלי עבורכם. בסופו של דבר יש המון חברות מיזוג איכותיות, ואתם צריכים להצליח למצוא את המזגן שנותן לכם את התמורה הטובה ביותר.

Leave a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *