בית אבות יוקרתי

מה ההבדל בין דיור מוגן לבית אבות?

בני הגיל השלישי נדרשים לעתים לקבל החלטה בנוגע למקום מגורים שמותאם לצרכים שלהם. באילו מקרים כדאי להם לבחור בבית אבות ומתי דווקא דיור מוגן הוא ההחלטה המתאימה?

קשישים משחקים שחמט
דיור מוגן מציע דירה המותאמת לצרכיו של כל קשיש תוך מחשבה על מאפייני הדיירים.

נשים וגברים שמגיעים לעשור השביעי או השמיני לחייהם, מוצאים את עצמם לעתים מתלבטים אם הבית הנוכחי עדיין מספק את הצרכים שלהם. חלקם זקוקים לעזרה בביצוע מטלות יומיומיות, אחרים מתמודדים עם בעיות רפואיות, ויש את מי שממשיכים לשמור על שגרת חיים פעילה – אך נאבקים בבדידות הולכת וגוברת. בעבר, סל הפתרונות שהוצע להם כלל שתי אפשרויות עיקריות: מעבר למגורים אצל בני משפחה או בחירה בבית אבות. כיום לעומת זאת, רבים בוחרים בבית דיור מוגן

למה בית אבות לא מתאים לכולם?

בית אבות הוא פתרון נוח ומומלץ לדיירים שזקוקים בראש ובראשונה לעזרה באספקט הרפואי, בשל קשיי תפקוד וחוסר מסוגלות לדאוג לחלק מצורכיהם הבסיסיים. כדי לספק מענה, בתי אבות כוללים עובדים וגורמי רפואה שמשגיחים על כל דייר, ומעניקים לו סיוע בקשת תחומים רחבה – החל מעזרה במטלות יומיומיות פשוטות ועד למענה בסוגיות רפואיות. כמה מבתי האבות כוללים גם מחלקות סיעודיות. 

כחלק מהעלייה בתוחלת החיים, רבים מבני הגיל השלישי מגיעים לשלב הבא בחייהם כשהם לא נזקקים לסיוע הזה. הם חפצים להמשיך ולנהל אורח חיים עצמאי לחלוטין, במסגרתו יוכלו לנהל סידורים, לבשל עבור עצמם ולפגוש חברים. עם זאת, כדי לעשות זאת הם זקוקים לעתים להתאמות מסוימות בבית, להסעות ולהכוונה לחוגים מתאימים ולמרכזי יום. בתי דיור מוגן מספקים מעטפת שירותים שלמה בדיוק למצבים כאלה, מתוך כוונה להעשיר את חייהם של הדיירים בכל הפרמטרים המתאימים.

כל דייר בבית דיור מוגן בוחר דירה המתאימה לצרכיו, לצד גישה לספריה, חדר כושר ומגוון חוגים ופעילויות שנמצאים ממש בתוך הבית – ונבחרים בקפידה תוך מחשבה על מאפייני הדיירים. בנוסף, הדיירים יכולים לפנות בכל שאלה ועניין לאנשי הצוות בבית, כך שהם לא נותרים לבד אפילו לרגע. ואם נוסיף לכך את החברים החדשים שהם מכירים, מובן מדוע מדובר בבחירה פופולארית בעיני רבים.  

Leave a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *