הפקת נסח טאבו

נסח טאבו – אם צמד המילים הללו לא אומרות לכם כלום, כנראה שהגיע הזמן שתכירו אותן, כיוון שהן רלוונטיות לכל אדם במדינת ישראל.

למעשה, נסח טאבו הינו האישור או התדפיס הדיגיטלי שנמצא בספר הרישומים של רשם המקרקעין. כך שעל אותו תדפיס או אישור, יהיה רשום השם שלנו, כבעלים הבלעדיים של הנכס בו אנו מחזיקים. במקרה של מעבר דירה / מקום מגורים למשל, על שני הצדדים לבצע את תהליך החלפת השם בנסח הטאבו שעליו רשומה הדירה, כאשר תהליך זה נעשה בצורה מסודרת מול רשם המקרקעין, על מנת שהמדינה תכיר בו כבעלים החוקיים של הנכס. 

בית ואיש עם מסמך
האישור שלכם לדירה

אם כן, ללא ספק מדובר באישור החשוב ביותר שבו משתמשים בכל עסקאות מקרקעין שהן. פעולת שינוי שם הבעלים בנסח הטאבו, מתבצעת בפיקוח רשם המקרקעין, אשר עליו לוודא כי אכן מדובר בעסקה תקנית וחוקית. כחלק מהתהליך העברת הבעלות בנסח הטאבו נכללים תשלומי מקדמה וחתימה על מסמכים שונים וכן חוזי דירה למיניהם, על מנת למנוע בעיות והונאות מאחד הצדדים המשתתפים בעסקה. 

כיום ישנם שלושה סוגים של נסח טאבו:

  1. נסח טאבו רגיל – עליו מופיע שם הבעלים וחלקו ברכוש המשותף, וכן פירוט על הנכס.
  2. נסח טאבו מרוכז – אשר בו רשומים כל הדיירים בחלקה, והוא מתייחס רק לגוש חלקה.
  3. נסח טאבו היסטורי – אשר מציג כיצד הבעלים החזיקו בנכס מההתחלה עד היום. 

על פי רוב, השימוש הרב ביותר נעשה בנסח טאבו רגיל, על מנת להוכיח בעלות על נכס מסוים ולבצע עסקאות מול מוכרים ורוכשים. 

אם כן, כיצד מפיקים נסח טאבו?

לשם הפקת נסח טאבו, תוכלו להשתמש באחת מתוך שלוש דרכים להפקתו, על פי ראות עיניכם. המדריך להפקת נסח טאבו:

הדרך הראשונה להפקת נסח טאבו היא דרך משרד המשפטים. תוכלו לגשת לאחת מלשכות רשם המקרקעין בעיר הקרובה לביתכם, ולבקש מהנציגים להדפיס עבורכם תדפיס נסח טאבו במקום. 

אופציה שניה הינה להפיק נסח טאבו דרך דואר ישראל. תוכלו להזמין נסח טאבו באחד מבין סניפי דואר ישראל הפזורים ברחבי הארץ, ולקבל את התדפיס המונפק בחזרה ישירות לתיבת הדואר שלכם. לחילופין, תוכלו לעשות את פעולות אלה, היכנסו לאתר האינטרנט של דואר ישראל, ובכך לקבל לקבל את התדפיס המונק למייל שהוזן בטופס ההזמנה. 

איש במחשב
הפקת נסח טאבו בקלות

הדרך השלישית להפקת נסח טאבו, שנחשבת כדרך המומלצת ביותר (גם מבחינת נוחות וגם מבחינת מחיר) הינה דרך האינטרנט. תוכלו להכנס לאתר האינטרנט של משרד המשפטים ודרכו להנפיק נסח טאבו, על פי ההנחיות. כמו כן תצטרכו להזין נסח טאבו גוש חלקה, נסח טאבו לפי כתובת וכן נסח טאבו לפי ספר ודף. לאחר המרת כתובתכם לגוש וחלקה, תוכלו לשלם את המחיר באמצעות כרטיס אשראי, ולקבל את התדפיס המונפק באופן מיידי. 

לסיכום, חשוב לציין כי אין הבדל במהות בין שלוש הדרכים השונות, וכי נסח טאבו אשר תפיקו יהיה תקף בכל אחת משלוש הדרכים. 

Leave a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *