בית אבות יוקרתי

דיור לגיל השלישי: האתגרים, ההזדמנויות ואיך לקבל החלטה נכונה?

דיור מוגן לגיל השלישי הפך לפתרון מוביל בעיני רבים מקרב האוכלוסייה המבוגרת בישראל. עדיין מתלבטים? הכירו את היתרונות והחסרונות שיעזרו לכם לקבל החלטה

במשך שנים, בני הגיל השלישי העצמאיים התקשו בקבלת החלטה אם להישאר להתגורר בביתם או לא. במקרה של מבוגרים סיעודיים שנזקקו להשגחה מסביב לשעון, התקיימו אפשרויות ברורות של דיור לגיל השלישי – הבאת מטפל קבוע הביתה, מעבר לבית אבות או מעבר אל דירתם של אחד מבני המשפחה אחרים. ודווקא אלא שנותרו עדיין עם כל האנרגיה והמרץ שאפיינו אותם גם קודם לכן, התקשו להבין מה לעשות הלאה. 

מחד, הדירה שאליה התרגלו כבר לא תמיד התאימה להם. בין אם בשל המדרגות הרבות, הסיכון שביציאה מהאמבטיה או הארונות הגבוהים מדי במטבח. מאידך, הם לא ראו כיצד יוכלו לוותר על סביבת המגורים שאהבו, על השגרה היומיומית ועל הקרבה לבתי קפה, אירועי תרבות וכדומה. דיור מוגן לגיל השלישי נכנס בדיוק במקום הזה. 

לחיות בבית להרגיש במלון

דיור מוגן לגיל השלישי – היתרונות מול החסרונות 

כשבוחנים פתרונות דיור לגיל השלישי, צריך לקחת בחשבון מגוון פרמטרים. ובמקרה של דיור מוגן, אלה החסרונות שיש להכיר מול היתרונות שיש לבתי דיור מוגן לגיל השלישי להציע:

החיסרון – מעבר לדירה חדשה בגיל מבוגר. צורך להתרגל לדירה חדשה, לעתים לא בסביבה המוכרת.

היתרון – אפשרות לבחור את סביבת המגורים, וליהנות מדירה שמותאמת לצרכים העדכניים. כך שאם תמיד חלמתם לגור באזור השרון למשל, תוכלו לעשות זאת כעת. 

החיסרון – חשש מבדידות ויכולת להסתדר במעגל חברתי חדש.

היתרון – קירבה למגוון רחב של אנשים בטווח הגיל שלכם, והשתלבות מהירה באינספור פעילויות. מה שאומר שאם תהיתם כיצד תסתדרו מבחינה חברתית, תגלו שלא תישארו לבד אפילו לרגע אחד.

החיסרון – צורך לקבוע שגרת יום חדשה במקום זו שהתרגלתם אליה.

היתרון – כל הדברים שחשובים לכם, נמצאים במרחק נגיעה. דיור מוגן לגיל השלישי מאופיין בריכוז פעילויות, חוגים ואטרקציות בתוך הבית עצמו. מה שאומר שתוכלו ליהנות מחוגים, בריכה, ספרייה, הרצאות ועוד רבים אחרים – כתלות במה שמוצע בבית הספציפי.

Leave a Comment

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *